Министерството на икономиката изготвя групи от основни хранителни продукти, които търговските вериги ще предлагат на минимални цени през следващите месеци.
Търговците, които ще се включат в програмата на министерството, ще изготвят седмичен списък с такива стоки, които хипермаркетите ще публикуват и в седмичните си брошури. Кампанията започва от ноември и ще продължи осем месеца.
С инициативата Министерството на икономиката цели да създаде пакет от хранителни стоки с достъпни за потребителите цени. Те ще бъдат подредени в девет продуктови групи, които включват хляб, мляко и млечни продукти, месо и месни продукти, яйца, плодове и зеленчуци.
„Във всеки един магазин ще има информационна табло в конкретната седмица кои са тези продукти. Това е списък, така че потребителите да имат и възможност да се хранят здравословно, така че да има протеини, витамини, маслени храни, полезни мазнини и така нататък, коментира Богданов.
Всяка верига сама ще преценява кои ще са продуктите от съответната група, които всяка седмица ще включва в основната потребителска кошница. Държавата няма да се намесва в ценообразуването и ще разчита на пазарния принцип и съдействието на бизнеса, посочи министърът.
Той смята, че така ще се гарантира повече конкуренция без административни ограничения.