„Мета“ (Meta) обяви днес, че ще предложи от ноември платени абонаменти за европейци, за да използват „Фейсбук“ (Facebook) и „Инстаграм“ (Instagram) без реклами, предаде „Франс прес“.
Така социалните мрежи ще изпълнят изискванията на европейското законодателство за личните данни и целевата реклама.
Потребителите от ЕС, Швейцария и останалата част от Европейското икономическо пространство (Исландия, Норвегия, Лихтенщайн) „ще имат избора да продължат да използват безплатно двете платформи“ с персонализирани реклами или „да се абонират, за да не им се появяват реклами“, съобщи американската компания.
Абонаментът ще е 9,99 евро на месец за профилите в „Инстаграм“ и „Фейсбук“ на компютър и 12,99 евро за мобилните приложения на смартфоните.