„Децата боравят ежедневно с пари. Разговорите за финансовите средства не ги превръща в материалисти, а в хора, които умеят да боравят с това, което получават“. Тези разяснения направи пред БНР Адриана Манолова, преподавател по „Лични финанси за деца“.
„Колкото по-рано започнат тези разговори, толкова по-добре. Всяка възраст си има особености. При най-малките всичко е под формата на игра. При учениците нещата стават по-различни. Децата трябва да се научат да управляват джобните си и да избират алтернативно какво да си купят. Спестяването ни учи, че трябва да помислим и за следващия ден, както и да отлагаме удоволствието“
Адриана Манолова е започнала да дава дребни суми на собствените си деца, когато са били на около 3-годишна възраст.
„В училище е абсолютно препоръчително децата да имат джобни“.
Тя плаща на децата си за изпълнение на допълнителни задачи.
Променящата се финасова среда и все по-честата употреба на карти променят обучението по финансова гламотност на децата, отчита Манолова.
„Електронните пари се харчат малко по-лесно и се управляват по-трудно“.
Децата се учат от грешките си, отбеляза преподавателят по „Лични финанси за деца“.